Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 Mei 2016 | Spanje, Madrid

Vandaag om een uurtje of 8 opgestaan. Even wakker worden en dan weer onderweg naar Sol. Om 9.45 had ik een afspraak bij het OV-kantoor voor een metrokaart. Dit was zo geregeld, dus vervolgens door naar Vodafone. Hier heb ik een Spaans simkaartje gekocht, zodat ik hier goed kan communiceren met mijn klasgenoten en meteen ook kan WhatsAppen met het thuisfront.

Het weer is redelijk. Beetje bewolkt en 17 graden. Maar als het zonnetje doorbreekt is het heerlijk. Weer een lekker kopje koffie(café Americano) gedronken op de Gran Vía en weer even terug naar huis gegaan. Nog even met mijn tante Ellen gebeld en papa nog gesproken, dus kan er weer even tegen haha. Stephanie nog even thuis gezien, want die vertrekt vannacht zelf nog op vakantie dus dan is het even stilletjes hier binnen.

Zo nog even eten en dan weer de stad in. Vanavond staat nog een terrasje met de klas op de planning en verder zullen we eens even zien. Misschien een leuke laptop tas kopen, lijkt me wel een verstandige uitgave.
Tot later !

Bij Sol uitgestapt en heerlijk gewandeld. Allerlei straatjes gepakt, even gestopt bij een barretje voor een cerveza en een tapa en daarna kwam ik uit bij Palacio Real. Via daar naar Plaza Mayor want Merijn, Irma, Romy en Myrthe zouden daarheen komen. Kwam onderweg nog een leuk pleintje tegen waar het Ajuntamiento zit of zat (vergeten) en een klein straatje zat daar wat blijkbaar naar de Monniken liep. Die ga ik nog eens even bekijken van de week.

Op Plaza Mayor een drankje gedaan met zijn alle en daarna ben ik met Merijn en Myrthe naar de Primark geweest. Op de terugweg gingen we lekker een drankje (voor de verandering) doen en een hapje eten. Er liepen daar, volgens ons, zo’n vijftal prostituees en ze vielen erg op door de kleding die ze droegen, steeds op dezelfde plek, soms verdween er een.. Dus hier hebben we ons wel mee geamuseerd(schandalig haha). Vervolgens kwamen Irma en Romy erbij en Merijn en Myrthe gingen weer door, dus de dames en ik hebben verder zitten filosoferen over de gang van zaken bij de dames. Erg komisch. Ook kregen ze een cijfer voor kleding, uitstraling en enthousiasme. Vooral het laatste was erg laag, maar wij hebben een erg leuke middag gehad. Guus en Bart zijn er nog even bij komen zitten en daarna snel snel naar huis, want we moesten omkleden. We gingen de stad in voor een drankje.

Ik wilde mijn zwartje jurkje aan, maar bedacht me dat ik niets had om er onder aan te trekken. Dus…. De H&M in ! Een groen jurkje gekocht die er mooi onder kan en ook nog zakken heeft. Ideaal ! Hup weer de metro in en Irma, Romy, Bart, Guus en Merijn stonden al lief op me te wachten op Sol. Wij op weg naar het dakterras bij Sabatini. Stond op nummer 1 in de top 10 van dakterrassen ! Na een flinke wandeling hadden we hem gevonden, waarbij we onderweg ook Steffie en Pien nog hebben meegenomen. Alleen wat bleek.. Dicht !! op zondag en maandag. Balen hoor. Deze week nog maar eens gaan kijken, schijnt echt mooi te zijn.

We zijn maar terug richting Sol gelopen waar we met Judith, Myrthe en Laura hadden afgesproken en zijn een terrasje gaan zoeken. Daar nog heerlijk een drankje gedaan en rond half 1 weer terug richting Sol met Myrthe. Hop de metro in en nog even gedag zeggen tegen Stephanie, want die vertok vannacht richting het vliegveld. Om half 4 konden dan eindelijk die oogjes dicht. Wat was ik moe nu, haha!

  • 30 Mei 2016 - 13:05

    Eef Van Dijk:

    Ik hoop dat je een leervolle maar zeker ook een hele leuke maand in Madrid hebt.

  • 30 Mei 2016 - 14:56

    Daan:

    Leuk dat we je kunnen volgen

  • 30 Mei 2016 - 15:12

    Wim:

    Enjoy youreself.

  • 31 Mei 2016 - 18:47

    Monique Van Dijk:

    Reisverslag is nog bijgewerkt. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Monique

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 4843

Voorgaande reizen:

29 Mei 2016 - 30 Juni 2016

Madrid

Landen bezocht: