Dag 7 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Vandaag toch echt even een beetje uitgeslapen. Daarna lekker wat dingetjes in huis gedaan en daarna weer gaan wandelen. Eerst met de metro naar de Casa de Campo en van daaruit gelopen via Lucero terug naar de rivier bij de Puente de Segovia. Daar lekker op het terras gezeten en even mijn reisverslagen bijgewerkt in mijn boekje, want liep hier al weer 2 dagen achter. Helaas is de knappe ober er vandaag niet ;)

Laurien en Ingrid kwamen na een tijdje ook en we hebben daar nog samen een drankje gedaan. 's Avonds had ik nog erg graag naar Templo de Debod willen gaan, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. We (Merijn, Ingrid en ik) kwamen er niet goed uit hoe we daar nu het beste konden komen, dus we hebben weer een heel stuk gelopen, maar zijn nergens gekomen, haha.

Templo de Debod is een Egyptische tempel die in 1968 cadeau is gedaan aan Madrid als dank aan de Spaanse ingenieurs die geholpen hebben om oude Egyptische monumenten te redden toen er een dreiging was dat het gebied zou overstromen bij de bouw van de Aswandam in de Nijl.
De tempel is ergens in de 4e eeuw voor Christus gebouwd en was gewijd aan de God Amon van Nubi. Zal jullie nu niet verder vervelen met de geschiedenis, maar voor iemand die natuurlijk zo van de Egyptische mythologie houdt is dit natuurlijk een prachtige gelegenheid om toch weer wat Egyptische dingen te zien. Ooit zal ik Egypte zelf ook gaan bezoeken, maar voor nu ga ik deze tempel eens bezoeken. Dus een dezer dagen gaat dat er echt wel van komen!!

Daarna zijn we met zijn drieën naar calle de Cuchilleros gelopen en hebben heerlijk gegeten bij 'Mirador del Arco de Cuchilleros. De zalm daar was echt heerlijk. Wéér mijn drankje niet hoeven betalen bij het eten, haha. Best wel fijn ;)

Daarna lekker naar huis gegaan, even alles hier bijgewerkt zodat jullie weer wat te lezen hebben en nog even wat tv gekeken. Zo maar weer lekker slapen. Morgenmiddag naar de voetbalwedstrijd van Real Madrid tegen Ajax (Benefietduel tussen Real Madrid en Ajax Legends). Ben benieuwd. Dat wordt dan voor het eerst in mijn leven dat ik naar een voetbalwedstrijd kijk terwijl ik in een stadion zit. En dan ook nog eens in het Estadio Santiago Bernabéu!! :D

  • 05 Juni 2016 - 01:30

    Eef:

    Toch kei leuk dat je dit zomaar kunt meemaken. We zijn hier met dit weer wel kei jaloers op jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Monique

Actief sinds 30 Mei 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 4830

Voorgaande reizen:

29 Mei 2016 - 30 Juni 2016

Madrid

Landen bezocht: