Dag 6 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Monique Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Juni 2016 | Spanje, Madrid

Vandaag een lesje Spaanse taal gehad. Kregen we dezelfde docent die ons de introductie gaf, Hugo. Geweldig man. Komisch, beetje druk, enthousiast en erg goed in de aandacht vasthouden. Echt leuke lessen zo. Allereerst moesten we een kennismakingsspel doen en we moesten een test maken om te checken of we op het goede niveau zaten. Maandag beginnen we met de subjuntivo.

Om half 1 hebben we een excursie gehad "Paseo por el Madrid de los Austrias". Dit was een wandeling door een stukje centrum waarbij we de geschiedenis hoorde van de Habsburgse (Austrias) koningen en wat er in die tijd gebeurde en gebouwd werd in Madrid. Erg leuk en interessant. Had alle plekken al wel bezocht, omdat ik al flink gewandeld heb deze week, maar had de historie er nog niet bij gehoord. Erg leuk en interessant, dus het was wel fijn :)

Daarna met Ingrid de kerk bezocht waar het Spaanse koningspaar, Felipe en Letizia, zijn getrouwd. De 'Santa María la Real de la Almudena'. Prachtige kerk. Vanuit daar zijn we een flink stuk gaan wandelen. Ik weet niet wat we uiteindelijk allemaal gezien hebben, maar wel veel. Moorse muren, kerken, parken, etc.

Ergens achteraf gingen we op een terrasje zitten en...... probeerde weer zo'n kind de steel-truc met die stomme menukaart. Telefoon lag slechts 5 seconde op tafel zodat ik mijn portemonnee in mijn tas kon doen en dat kind stond er al. Ik ben natuurlijk geen idioot, dus heb dat kind bij zijn arm gegrepen en mijn telefoon terug gepakt. Hij maakte zich snel uit de voeten ondertussen wat excuses mompelend. Word je toch niet goed van! Ongelooflijk die kinderen hier.

Daarna nog een flink stuk gewandeld met Ingrid en uiteindelijk bij een brug (puente de Segovia) vlakbij Puerta del Ángel op het gras gaan liggen. Toen Merijn en Laurien kwamen zijn we op een terrasje gaan zitten. Wat een ontzettend knappe ober werkte daar zeg ! Oef ;)

Merijn ging thuis eten en ben met Ingrid en Laurien op zoek gegaan naar een restaurant. We wilden eerst in dezelfde wijk wat eten, maar na ongeveer een uur lopen hadden we nog niets gevonden, dus dat werd hem niet. We hebben de metro naar Argüelles gepakt en hebben daar uiteindelijk gegeten. Bij "La Parilla de Argüelles". Erg lekker gegeten en ook niet duur. Een voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje of koffie voor 15 euro. Drinken hebben we niet hoeven te betalen. Echt super! De eigenaren waren ook ontzettend leuk. Ze gaven op elke vraag antwoord, lieten zien wat bepaalde dingen waren die wij niet begrepen van de menukaart. Erg leuk.

Daarna snel naar 'mijn huis' gegaan, even omkleden wat opmaken en vervolgens naar de wijk La Latina, want Myrthe was jarig. Met zijn allen een drankje gedaan op het terras en daarna naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

• 07 Juni 2016 - 21:28

Opa En Oma Kok:

Hoi Monique, Wij hebben al verschillende verslagen gelezen uit jou blog, dat je het goed naar je zin hebt, en dat je er goed op je spullen moet passen, anders pikken ze wat ze maar pakken kunnen.
    Maar gelukkig is niet alles negatief. Je hebt al veel gezien, en we hebben ook al wat foto,s bekeken.
    Fijn dat je in zo,n leuke groep bent ingedeeld. Danique was vanmiddag even hier en heeft ons een beetje gezegt hoe wij jou blog kunnen bekijken, nu kunnen wij ook steeds jou verhalen lezen.
    Nou Monique nog een hele fijne tijd in Spanje, en dat het allemaal goed mag gaan met je studie.
    Groetjes van opa en oma Kok